Intervista



ILO OXA

OTRE la vita non sa aspettare !

Ilo Oxa është një nga piktorët më në zë të realizmit të ri, të cilin e zhvillon dhe e prezanton në Itali, ku jeton dhe krijon, e ekspozon në vendlindje, në Shqipëri në “ Art Galeri Kledio ” dhe në shumë galeri që ekspozojnë qëllimisht këtë drejtim artistik bashkëkohor. Fillimisht, po bëj të ditur, përmes një shpjegimi të shkurtër, tre drejtime, të cilat mund të konfondojnë lexuesit, kur duan të njihen më shumë me krijimtarinë e Ilo Oxës dhe të përcaktimit “realizmi i ri”.
Së pari, në filozofi, neë realism/realizmi i ri u shfaq si term në volumin kolektiv të disa autorëve të përmbledhur nga Royce, në të cilin vendosi bashkë teoritë e Perry, Montague, Holt, Marvin në vitin 1912, dhe titullohet “Realizmi i ri”. Volumi afirmonte analizën në kërkimet filozofike, pavarësinë e filozofisë nga logjika, refuzimin e përcaktimit të marrëdhënieve të objekteve midis tyre dhe marrëdhëniet e tyre me subjektin dhe dijen. Qëllimi ishte të thuhej se objektet janë realitet tejsisht i menduar dhe subjektet njohëse kufizohen në pasqyrimin e tyre.
Së dyti, në arte, (përjashtohen idetë në këtë shkrim mbi realizmin e ri në kinemanë italiane të viteve `40-`50), realizmi i ri /new realism u themelua në vitin 1960 nga kritiku i artit Pierre Restany dhe piktori Yves Klein në Galerinë Apollinaire në Milano. Restany shkroi manifestin origjinal të grupit dhe evidentoi rrugët e reja për të ndjekur dhe pasqyruar realen.
Së treti, në krijimatarinë bashkëkohore, ku dhe piktura e Ilo Oxës bën pjesë me rehati, (sipas mendimit tim) është Contemporary New Realism/realizmi i ri bashkëkohor, i cili është një drejtim artistik europian, por dhe më gjërë, dhe që pati si frymëzim vazhdimësinë e rrugëve të nisura nga Durrer (1471-1528), Holbein Plakun (1465-1524) dhe Dix (1891-1961). Artistët e sotëm europian dhe më gjërë veçuan se kombinimi i pikpamjeve bashkëkohore me funksionet e reja të artit të shekullit XX sollën ndërmjet të tjerash dhe termin realism i ri bashkëkohor/contemporary new realism, i cili mbashtetet ne funksionin e riciklimit poetik të realitetit. Nëse ndjekim me vemëndje veprën e Ilo Oxës do të zbulojmë se ai pikturon duke përdorur rrugën tradicionale të aktit të pikturimit, (përpos e pasuron atë), ndjeson për reflektimin e objektit real me fuqi emocionale njohëse në një shkallë pothuajse maksimale, duke sjellë riciklimin piktorik/poetik të realitetit/objekteve në hapësirën e kufizuar mjedisore.
Për të njohur Ilo Oxën, përmes ideve të tij, u realizua kjo intervistë.

Si e niset rrugën e artit? A ka ndonjë histori të veçantë që do të dëshironit ta ndani me ne?

Historia ime regjistrohet si dëshmi e bukurisë së atij viti kur shpesh harroesha duke lexuar ose vizatuar mbasditeve, kur prisnim me kureshtje botimin e librave të rinj, te libraria e vogel dhe kur çdo të premte shpesh here do të lija orën e gjashtë për të dëgjuar Hit Parade e Lelio Luttazi në radio RAI. Ishte fundi i pranverës dhe në koridoret e gjatë të shkollës ndihej se sezoni i provimeve të maturës po afrohej. Kujtoj, që në të gjitha familjet që kishin fëmijet e tyre me një mesatare që premtonte një bursë shteti ( ku unë bëja pjesë) flitej çdo mbërmje për fatin e tyre. Të ndihmur nga bisedat me mësuesit, prindërit e mi, mbi mundësite reale ekonomike të tyre vendosën që unë të provoja të konkuroja për të vazhduar rrugën e bukur të artit. Çuditërisht, por me duhet të pohoi se deri atëhere nuk kisha parë asnjëherë një pikturë në original, isha vetëm katërmbedhjetë vjeç dhe fshati im nuk e kishte akoma një stacion treni. Fitorja e konkursit në “ Liceun Artistik J.M “, ende sot e pa besueshme, ishte një lajm i mrekullueshmëm që për atë kohë, me gëzim, e krahasoja me bukurinë e poezisë “ Letër nënës “ e Sergei Jeseninit. Në momentin e parë, për mënyrën e vizatimit, komisjoni kishte vendosur që unë të studjoja për skulpturë, por ëndërra ime ishte piktura. Insistova me vendosmëri deri sa kalova në grupin e pikturës. Fillova të kuptoj se para meje po hapej një botë e re. Kujtoj realizimin e një perëndimi të bukur në kodrat e liqenit. Ishte një akuarel që lajmëronte nisjen e rrugës drejtë pikturës, atëhere një ëndërr, sot feja dhe besimi im.

Cili është formimi juaj si artist?

Edhe pse pas mbarimit të liceut do të konkuroja tre herë për të mu dhënë e drejta për të studjuar në Institutin e Lartë të Arteve, nivelin pregatitor në të dyja shkollat në ato vite, do ta krahasoja me nivelet më të larta të shkollave të artit, që ndodhen kudo në botë. Nivele, që sipas mendimit tim modest, demostron bindshëm e gjerësisht një lidhje historike të natyrshme me shkollen antike greke. Kur Platoni themeloi Akademinë origjinale, ku spjegonte qasjen e formës ideale të bazuar në koncepte abstrakte universale, nxenësi i tij, Aristoteli, shpjegonte qasjen e formës ideale nëpërmjet një studimi analitik të detajeve të marra nga natyra. E parë pas shumë vitesh “ Liceu Artistik J.M “ dhe Instituti i Lartë i Arteve në Tiranë, në vitet `70-`80, kur unë studiova, filozofinë e mësimdhënies e bazonin në krijimin e një ekuilibri ndërmjet këtyre dy shkollave të mendimit, asaj që di dhe asaj që shikon. Kjo vlenë më shumë se një arsye për ta ndjerë veten me shumë fat që mu dha mundësia të studioja në Tiranë, sepse sot, ne se do të ndiqnim me vemendje rikthimin e pikturës në origjinen e saj, do të konstatojmë të lumtur se 428 para Krishtit dhe 2011 do të na duken shumë afer. Me specialitetin e grafikës për tetë vite, vështirësitë e hasura në punen intensive më edukuan të rrija larg përgjigjeve të lehta dhe të kërkoja maksimumin tim në çdo detyrë të programuar.

3- Cilët janë artistët që kanë ndikuar në rrugën tuaj?

Arrin një dite që piktura njehësohet me vetë jetën e artistit dhe si përgjigje artisti shikon, mendonë dhe kërkon përsosmerinë e tij nëpërmjet saj dhe kjo ndodhi shumë shpejt në jetën time. Por historia e artit, e vjetër dhe e re, në mënyrë të pashmangëshme është presente në jetën e përditshme të artistit. Në rastin më të mirë si mënyrë të konservuari të vlerave më të larta dhe si gjuhë e përbashkët komunikimi. E thënë kështu, unë vleresoj si mrekulli për këtë botë Vermer, Ventrone e legjendarin Claudio Bravo.

4- Koha artistike e sotme përcaktohet si bashkëkohore. Piktura juaj cilit drejtim artistik i
përket?

Piktura ime është ajo që mora në vitet e shkolles, mrekullia e ngjyres, bukuria e vizatimit e misteri i përhershëm i dritës. Që atehere, koha kaloi aq shpejtë sa më duket si një ëndërr, por elementet themelore, në të cilat me bindje besova, u bën bashkëudhëtarët e mi që i dhanë një kuptim të vërtetë jetes sime. Piktura ime është vet piktura, limfa e së cilës është realiteti mahnitës i bukurisë njerëzore, bukuria e natyrës dhe mrekullia e vetë jetës. Piktura ime bën pjesë në atë lëvizje plotë jetë, që sot, shumë artistë, kudo në botë me energjinë e talentit të tyre janë duke themeluar një realizëm të ri.

5- A ka një lidhje të natyrshme ndërmjet motiveve dhe mjeteve piktorike?

Njohja e mundësive reale krijuese, në vetvete, kushtëzon dhe zgjedhjen e mjeteve që favorizojnë një nivel maksimal të krijimtarisë së një artisti. Unë jam i mrekulluar nga drita, materia dhe atmosfera, elemente që jetojnë në harmoni ndërmjet tyre. Por procesi i krijimit udhëton në një shpejtësi të pa krahasueshme me atë të lëvizjes së duarve tona. Për këtë arsye ngjyrat e vajit për forcën dhe mundësitë e pa fundme që kanë janë mjeti im i preferuar. Por njohja shkencore e anës artizanale të artit më ka edukuar, se për çdo ide superiore për ne, realizimi i një vepre arti mundësohet vetëm me materialet me të kushtueshme që gjinden në dyqanet e spezializuara të artit. Ndërgjegjësimi se kjo mënyrë të krijuari, e nisur që nga cilësia e telajos dhe pregatitja e saj, cilësia e lartë e ngjyrave, e penelave dhe e aksesorëve e deri te kornizat, krijon një kënaqësi të dyfishtë, atë të krijimit në studio dhe me tej, atë të realizimit të një ëndërre për koleksionistët e mi.

A kanë lidhje idetë me kohën që shërben për realizimin e një vepre arti?

Unë nuk kam bërë asnjëherë një vepër arti i nisur nga një ide konvencionale. Një telajo e re ëndërrone të më çojë kudo e në të gjitha nivelet e shkëlqyera, ku çdo artist do të dëshironte të ishte. Për këtë arsye procesi i krijimit të një vepre është një sfidë e paralajmëruar, pa kufi e hulumtim pa fund i botës që më rrethon. Realizimi i një vepre arti është harmonia e elementeve mjeshtërorë, të cilët vetëm në maksimumin e tyre vendosin për kohën që duhet, që në eksperiencën më të fundit do të thotë orë të pa fundme pune. Një vepër arti e denjë për këtë emer nuk njeh kufij e kohë. Me këtë vetëdije, pikura ime që në fillim është një bashkëbisedim në vazhdimësi për tu kuptuar e rritur që më në fund e kompletuar shëndrohet në një krijëse me një shpirt të vetën.

Ju keni ngritur një shkollë -studio. Cila ishte dhe mbetet dëshira juaj për t'iu
trasmentuar nxënësve sa më shumë informacion për artin?

Mos prisni që artdashësit dhe koleksionistët të konsiderojnë krijimet tuaja me seriozisht se vet serioziteti juaj. Kjo është motoja e punës sime, që me mënyrën e mësimdhënies jam munduar tua bëj të tyren edhe nxenësve të mi. Kam përjetuar shumë herë momente të mrekullueshme kur në koincidencë me fundin kohor të një eksperience krijuese, jam informuar për një material të rëndësishëm për pikturën, për një libër apo një ekspozitë të rëndësishme. Por veçanërisht frymëzuese kanë qenë këshillat e dhena nga kolegë me më shumë eksperience krijuese. Një mirënjohje të vecantë meritojnë diskutimet me legjendarin Luciano Ventrone, në verën e vitit 1997.Çdo të re që unë ndesh në punën time si dhe aktivitet e rëndësishme të pikturës që ndodhin kudo në botë kam kënaqësinë t`iu a transmetojë menjëherë atyre. Në këtë mënyrë, brenda mundësive njerëzore, do t`iu shërbeja për të minimizur në maksimum kohën e përvetsimit të mjeshtërisë së pikturës. E thene kështu, do të ishte vërtet shumë bukur nëse eksperienca ime do të vlejë si ndihmë për realizimin e krijimtarisë së artistëve të tjerë.

Cila është ajo forcë që i`u motivon për të qenë një artist i përkushtuar?

Mendoj se është cilësia e respektit për vetveten, e vlerësimit për jetën dhe dëshira për dijen. Dija është sinonim i identitetit, me krijon lumturinë e të jetuarit në të gjitha kohët, përsos mjeshtërinë krijuese, rrit orët e punës në studio dhe bën që ditët të duken akoma më të shkurtra. Pohimi i çuditshëm se dija kërkon të materializohet në një mënyrë të dukshme, te unë është një shqeteësim në rritje. Vet jeta vihet në diskutim kur bukuria reale insiston në heshtje, për të mos u harruar. Në një moment si ky, ku zhdukja e realitetitit si mision shkatërrues i arteve të videos, filmit e fotografisë që eleminojnë mundësinë e përvetësimit të spektatorëve, piktura realiste duket se është i vetmi besim mbi të vërtetën dhe vizatimi si e vetmja estetike e pa diskutueshme. E përkthyer konkretisht në jetën praktike, unë kalojë çdo ditë dhjetë orë në studio, duke realizuar një vëllim të tillë pune që më shërben, për të qenë i qartë, se nesër, piktura e bindur do të me thojë se kaq ishte e mjaftueshme. Në analizë të fundit është dëshira për të realizuar një ënderr, i vetdijshëm se jeta ka ligjet e saj.

Krijimtaria juaj në një mënyrë apo në një tjetër a është e ndikuar nga ngjarjet politike?

"Piktura është një poesi, që shikohet e nuk ndjehet dhe poezia është një pikturë që ndjehet e nuk shikohet" Leonardo Da Vinci. Në këtë shtrirje filozofike të asaj që është apo jo piktura, politika (si shprehje interesash ekonomike të grupeve të caktuara shoqërore) është tëresisht e pa pranueshme. Është e trishtueshme fakti i njohur që shumë artistë të ndërgjegjshëm për limitet e tyre krijuese e vitale, për të patur sukses mundin të realizojnë raporte me fuqitë religjioze e politike. Nga kjo pikpamje janë për tu respektuar për zgjuarsinë e tyre e të qenit praktik, por, me garancinë e një fundi, si njerëz absolutishtë të zakonshëm. Përndryshe, nëse do të hedhim një vështrim në gjysmën e dytë të shekullit të shkuar e deri në ditët tona mund të them se politika mund të bënte më shumë e më mirë për artin në tërësi. Mjafton, www.googleartprojekt.com për të konfirmuar sa me lart!

Çfarë emocionesh dëshiron që piktura juaj të përcjellë te vizitori?

Në krijimtarinë time nuk kam menduar asnjëherë për këtë cilësi. Kujtoj një shprehje emblematike të Eduard Hoper që thotë “ Nëse do të mundesha të shprehesha me fjalë nuk do të kisha asnjë arsye, për të pikturuar ” . Unë krenohem për nivelin e lart profesional, për mënyrën se si vizioni im për jetën provon krijimin e një forme të re të shikuari që e përkthyer në kuptimin emocional, në krijimet e mia shihet qartë presenza e një vizatimi të lumtur, mjeshtëria e ngjyrës, njohja e thellë e anës artizanale pa nostalgjinë e teknikës dhe për materialet e klasikëve, përkushtimi. Nëse të gjitha këto do zgjonin të vizitori sadopak ndjenja pozitive për jetën e tyre unë do të ndihesha pafundesisht i kënaqur.

Tashmë ndihet dhe dihet se krijimtaria juaj ka sukses. Si mund ta pershkruani suksesin
tuaj?

Rruga për të konstuktuar identitetin dhe zbuluar vetveten si dhe gjetja e një ekuilibri në raportin jetë-krijimtari, është një proces i gjatë dhe jo pa sakrifica. Por jo vetëm. Për të qenë i zgjedhur nga piktura, nënkupton cilësi krijuese shumë të larta, përkushtim, një jetë të pasur në kujtime dhe shumë fat.” Rasti favorizon mendjen e përgatitur “ është më shumë se bindëse për të ilustruar sa më lart shprehja e Louis Pasteur. Pas studimeve në Tiranë, ku mora një eksperiencë të shkëlqyer profesionale, një tjetër rrugë e gjatë, në një realitet më impenjativ do të plotësonte atë kulturë informative që për fat të keq në Shqipëri mungonte. Përballja për herë të parë në muzeume me kryevepra të klasikëve si dhe të mjeshtrave bashkëkohorë, si dhe komunikimi direkt në sajë të internetit me kolegë të vendeve të tjera, do të më bënte të mundur njohjen e vërtet të asaj mrekullie që është piktura. Nga vëzhgimi me kujdes i epokave të historisë së artit, kuptova se në themel të suksesit të mjeshtrave të piktures, si shenjë autentike e kohës së tyre, ishte nocioni universal i dritës. E identifikuar tërësisht me mua, drita, shumë shpejt u bë shqetësimi dhe busulla ime, që tani pase shumë vite krijimtarie, krenaria që kam është që kam gjetur kohën time. Të konstruktosh në dritë është një mrekulli e vërtet që rrit kërkimin, mjeshëerinë, njohjen dhe suksesin, është të përjetuarit e çdo dite si një kthim te bukuria. Në krijimtarinë time, përdorimi i mjeshtërisë artizanale ndihmon në zbulimin e hapësirave psikologjike të jetës. Për këtë qëllim, kompozimet e mia janë të thjeshta dhe direkte. Në diferencë me shumë mjeshtra të njohur të pikturës realiste bashkëkohore unë kam eleminuar dritën direkte duke kërkuar volumin e objekteve nga brenda, qe favorizon cilësinë e ngjyrës. Në këtë mënyrë përqendrimi në cilësinë e ngjyrës nuk anashkalon qëllimin finale, atë të tregimit të një bote të pafundme që jeton në studion time. Edhe pse mbijetesa është sinonim i suksesit që shkon pertej parashikimeve, unë jetoj në botën e pa fundme të pikturës në një ritëm qe s' mund të jetoj në realitetin e përditshëm.

A ka në jetën tuaj çaste meditimi që do të dëshironit të ishit diku tjeter si për të jetuar
ashtu edhe për të krijuar?

Artisti është projektim i të gjitha kohërave në çdo moment të jetës, sepse vet procesi i krijimit në kërkim të bukurisë zhvillohet në të gjitha kohërat dhe në të gjithë jetën...! Jeta ndjek me kujdesin e mbrojtjes të gjithë itenerarin e vizatuar prej nesh. Ajo me konsensin tonë zgjedh tokën ku ne mund të realizojmë ëndërrën tonë, ku mund të jemi domosdoshmërirsht të denjë për atë shoqëri dhe vetëm në këmbim të lumturisë sonë jep si shpërblim frutet e sajë. Konkluzioni i një jete të realizuar me sukses në njëzet vite në Bolzano besoj se do të mjaftonte.

Çfarë do të dëshironit të realizonit në dhjetë vitet e ardhshme?

Do të dëshiroja të arrija nivele sa më të larta në pikturë si përgjigje e gjithë sa kam punuar e ëndërruar, që detaje të mrekullueshme që ndodhen në të gjitha krijimet e mia të bashkoheshin një ditë në një kryevepër. Deri atehere, paralel me krijimtarinë dëshiroj të mësoj një gjuhë të huaj.

Pasi, Ju hapet ekspozitën e parë në Tiranë, në bashkëbisedimet me publikun shqiptar
dhe atë italian apo të huaj, keni ndjere ndryshueshmëri emocionale nga publiku ynë prej atij me kombësi të huaj?

Gjuha universale e pikturës mundëson leximin e vlerave artistike prej të gjithëve, por reagimi emocional para një vepre arti është i lidhur pazgjidhmërisht me formimin kulturor të individit. Kthimi i pikturës në hapat e saj origjinale dhe rizgjimi i interesit për të bukurën është argument qendror i këtij shekulli. Shoqëritë e emancipuara e të gjitha kohërave e të gjitha vendeve kanë ruajtur gjithmonë një njësi unifikuese për të bukurën natyrale. Të diskukutosh për pikturën me dëshirën për të parë të bukurën vetëm sepse jemi duke e kërkuar, nuk është e mjaftueshme. Argumenti në fjalë për shoqërinë shqiptare prezantohet me shumë të pa njohura për vet historinë e aksidentuar të pikturës. Mjafton të kujtojmë se piktura shqiptare e çertifikuar regjistrohet në vitet 1883-1930 (e përkufizuar si amatoreske) e deri në ditët tona pas njëqind vitesh, koleksioni më i plotë që ndikon mbi shijet estetike të brezave të rinj, është ai i realizmit socialist?! Ndërkohë, instalimi i një kulture ende të pa kualifikuar, për vështirësitë e kuptueshme si një formë e re në Shqipëri, ajo e koleksionistëve privatë, është akoma larg misionit të tyre, atë të seleksionimit profesional të veprave të artit. Ndërgjegjësimi i mjediseve, ku kultivohen shijet estetike, rrethet miqësore që frekuentohen, mundësia për të qenë në kontaktë direktë me fierat internacionmale të artit si dhe lidhja konstante me internetin, mendoj se janë shumë të rëndësishme. Fakti që në Itali e me tej imitime kitsh të impresionizmit (1860-1880!!!) ka vite që nuk shihen, mund të krijojë vështirësi komunikimi dhe kjo ishte evidente e lehtesisht e kuptueshme. Në ekspozitë pata rastin të diskutoja me shume artistë e profesorë të mi dhe mund të kujtoj me kënaqësi bashkëbisedimet me profesorët Zef Shoshin e Nikolin Ivanaj.

Duke u nisur nga kjo ekspozitë, cilat janë përshtypjet që morët dhe lidhja tuaj e
tanishme me Shqipërinë?

Një ekspozitë është reflektimi i krijimtarisë më të re të artistit, vizioni i tij mbi botën e niveli i tij profesional. Realizimi me sukses i një ekspozite në mënyrë të paevitueshme haset me shumë probleme, për më tepër kur bëhet fjalë për një vend me një klimë artistike komplet të pa njohur prej meje. Por e gjithë kjo pati kohën e vete deri në inagurimin e ekspozitës. Falëmnderoj të gjithë të ftuarit që me presenzen e tyre krijuan entuziasmin e asaj mbrmje që do të jetë e pa harruar në jetën time. Jo vetëm, por edhe në ditët në vazhdim vizita e shumë miqve dhe artdashësve, njohja me koleksionistët e diskutimet me ta ishin një investim i rëndësishëm për krijimtarinë time. Në “ Art Galeri Kledio “ me të tembëdhjetë krijimet e ekspozuara u krijua për vizitorët një ide e plotë, pa nevojën e një mesazhi të fortë që kërkon të arrije një konkluzion të caktuar. Një ndihmë e çmuar për artdashësit dhe koleksionistët ishte analiza e specializuar ne “Gazeta Shqiptare” me titull “ Ilo Oxa Bashkëjetesa e saktësisë me sensibilitet “ e kritikes së shquar te artit Suzana Varvarica Kuka. Impresionuese ishte interesi i televizioneve, ftesat e tyre në studio, videot e realizuara si dhe intervistat në galeri ku e një rëndësie të veçantë kujtoj atë me me kritikun e artit Abaz Hado. Dëshiroj të falemnderoj drejtorin e GKA zotin Rubens Shima, për kohën e vizitës së tij në galeri që ishte më shumë se inkurajuese. Mbi këte realitet të ri lidhja ime me Shqipërinë dhe pjesëmarrja në të ardhmen në aktivitete të rëndsishme, tashme janë pjesë e jetës sime. Një fillim i mbarë mendoj është pjesëmarrja në këtë fundë viti në ekspozitën “ Guri Madhi “ e kuruar nga Suzana Varvariza Kuka.

A keni dëshirë të ktheheni përsëri për një ekspozitë të dytë në Shqipëri?

Të dish të presësh, është arti i njerëzve që nisen në botë të vetëm. Por realizimi i një jete të suksesëshme prej artisti, bazuar eskluzivishte mbi punën, jo gjithmonë është e garantuar. Por ky nuk është rasti im. Ekspozita ime e parë “ OLTRE la vita non sa aspettare “ e realizuar pasë njëzet vitesh në “ Art Galeri Kledio “ si galeria më e rëndësishme në Shqiperi, për mua ishte një mrekulli e vërtet. E vendosur në rrugën më të bukur në Tiranë, ku ndodhen edhe galeri e studio artistësh të rëndsishëm, “ Art Galeri Kledio “ me bukurinë e saj arkitektonike, është duke shkruar historinë e vërtetë të artit figurativë bashkëkohor shqiptar. Pata fatin të isha present, kur per shtatedhjete vjetorin e tij, profesor Muntas Dhrami hyri në galeri e prenotoi datën 10 nentor. Por jo vetëm. Kur mesova se me ekspozitën time tashmë isha pjesë e artistëve më të mirë shqiptar që kanë ekspozuar në të, ndjeva kënaqesinë se koha më kish rezevuar një privilegj shumë të madh. Për tu admiruar është personeli i galerisë, njohja dhe realizimi deri në detaje e anës kuratoriale të ekspozitës si dhe krijimi i atmosferës interpersonale me artistët është shumë dinjitose. Njohja me drejtuesit e galerisë, Anila e Arjan Pelushi, të admiruar e respektuar nga të gjithë artistët, ishte një kënaqësi e dyfishtë. Por për të pasur një raport pune eskluzive me një galeri arti të sukseseshme tashmë është më shumë se një dëshirë, është ndergjegjesimi intelektual, për të realizuar vepra të nivelit akoma më të lartë për të merituar besimin në rritje të artdashësve dhe koleksionistëve shqiptarë. Unë do të kthehem përsëri dhe për këtë jam duke punuar.

Si do të dëshiroje të të vleresonin dhe kujtonin këtu në vendin tënd?

Do të mjaftonte fakti që s`kam jetuar asnjë minutë jasht asaj mrekullie që është piktura realiste dhe për fatin e rrallë që kam qenë i zgjedhur nga forma më e lartë e komunikimit që është vizatimi.


Ju falemnderit për intervistën 

Përgatiti Suzana Varvarica Kuka
a rispondere delle proprie azioni e a chiedere perdono.